Stále se vracejícím evergreenem jsou řidičská oprávnění a co s nimi smíme tahat. Toto téma rezonovalo nejen na veletrhu v Brně, ale v některých z vás i po vydání minulého čísla našeho časopisu.

V článku o změnách v legislativě padla věta, která vzbudila vaše dotazy: „To se bude týkat i řízení vozidel s přívěsem o hmotnosti vyšší než 750 kg, pokud řidič nebude mít oprávnění skupiny E.“

Samozřejmě to platí, pokud budete řídit s přívěsem bez příslušného řidičského soupravu oprávnění podle platných variant B, B96 či  B+E. V této souvislosti si tedy opět lehce připomeňme, jak to přesně je.

S klasickým „béčkem“ mám dvě zákonné možnosti, a to buď jízdu se soupravou, kdy vozidlo je 3 500 kg a přípojné vozidlo nepřekročí hmotnost 750 kg. Zároveň mi B stačí ještě pro druhou alternativu. Přívěs překročí 750 kilo, ale celková hmotnost soupravy nepřekročí 3 500 kg. Bavíme se samozřejmě vždy o součtech největších technicky přípustných hmotností. Pokud jezdíte s přívěsem těžším než 750 kilo a jízdní souprava je již nad tři a půl tuny, ale vejde se do 4 250 kilogramů, je možné pro cesty po EU využít B s harmonizovaným kódem 96, takzvané B96.

Poslední možností je samostatné řidičské oprávnění B+E. Tam máme limit vozidlo do 3,5 tuny a přípojné vozidlo shodně do 3,5 tuny. Pokud by jedna z hodnot 3,5 t překročila, tak už se začínáme bavit o řidičských oprávněních C1 či C v kombinaci s E, ale to už bychom se v tom zamotali příliš.

(red)