Výrobce obytných vozů Hobby má ve svém programu konstrukční řadu Optima Ontour a v ní dva modely se sanitární části vzadu. V modelu T 70 F vyzkoušíme, jak toto rozdělení prostoru „funguje”.

Samostatná lůžka, rozměrné královské lůžko, dvojlůžko umístěné příčně nebo podélně – zadní část interiéru obytného vozu je prakticky vždy rezervována pro spánek. To přináší výhodu možnosti vytvořit velkou zadní garáž, dostatečně velkou i pro jízdní kola, v případě výše namontovaných lůžek tato možnost ještě roste.

Hobby jde u svých nových polointegrovaných vozů Optima Ontour T 70 E a T 70 F jinou cestou: dozadu instaluje přes celou šířku vozu rozměrnou koupelnu a teprve dopředu před ni dvě samostatná lůžka (T 70 E) respektive podélně instalované dvojlůžko (T 70 F). Obytný prostor je od koupelny vzadu až po podstavec sedací sestavy vpředu v jedné rovině, což představuje komfort obývání téměř jako doma.

Až potud teorie. Zda se tato koncepce s tak velkolepě řešeným prostorem koupelny vzadu osvědčí i v praxi a s jakými nevýhodami se musíme smířit, ukáže v testu Optima Ontour T 70 F se svým opravdu bohatým základním vybavením a základní cenou od 1 356 000 Kč.

Již zvenku ukazuje Hobby Optima svůj opravdu okázalý outfit. Vůz je dlouhý téměř sedm a půl metru, výrobce z Fockbeku ve Schleswig-Holštýnsku využívá jako základ podvozek Citroën Jumper s nízko uloženým rámem, ve značné míře konstrukčně podobný Fiatu Ducato, ale cenově o něco výhodnější. Běžné provedení má výkon 120 PS, v testovaném voze je silnější turbodiesel se 140 PS. Jak se ukazuje během testování, je to dobrá volba, neboť motor zrychluje tento velký vůz opravdu rapidně a přitom se i s velmi lehkou nohou na plynu spokojí s přibližně deseti litry motorové nafty na 100 kilometrů. Dobré je, že na uši cestovatelů nepůsobí cestou téměř žádné klepavé nebo vrzavé zvuky nábytku. Ovšem komfort odpružení je, typicky pro tento podvozek, trochu zastaralý…


Celý článek si můžete přečíst v prázdninovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans:

  • Předplatné časopisu – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE