Říká se, že pokud dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Platí to samozřejmě také pro výrobce obytných vozů, avšak někdy jsou rozdíly ve výsledcích jejich práce patrné až po bližším prozkoumání. Právě takovým příkladem jsou vozy Carthago řady chic c-line, které jsou od letošního roku dostupné nejen ve variantě Fiat Ducato, ale nově také v provedení Mercedes-Benz Sprinter.

Zatímco v případě Fiatu se jedná o tradiční a osvědčenou spolupráci, spojení Carthaga a Mercedesu lze vnímat jako obnovené partnerství dvou prémiových značek. Letos tomu totiž bylo 25 let od uvedení průkopnického modelu Carthago Mondial, na který v následujících letech navázaly ještě tři další modely. K obnovení spolupráce přispěl nový Mercedes-Benz Sprinter s pohonem předních kol a sníženým rámem AL-KO, který plně vyhovuje požadavkům, či chcete-li DNA, obytných vozů Carthago v kategorii nad 3,5 tuny.

Když se podíváme na parametry obou vozů, které nám byly představeny v plně vybavených verzích chic c-line (Mercedes) a chic c-line „Superior“ (Fiat), zjistíme, že oba disponují podvozky AL-KO, na kterých jsou postaveny hliníkové nástavby s mírně odlišnými rozměry. Mercedes má délku 790 cm a výšku 294,5 cm, Fiat se vyznačuje délkou 777 cm a výškou 289 cm. Šířka obou vozů je stejná, a to 227 cm. Rozdíl v délce je daný rozměrnější přední maskou s výrazným chromováním i masivnější palubní deskou Mercedesu.

Společným a zároveň novým prvkem řady chic c-line jsou přední full-LED světlomety, které byly vyvinuty a vyrobeny přesně podle potřeb značky Carthago. Co se týče motorové výbavy, Fiat nabízí v základní variantě 140 koní, za příplatek pak 160 nebo 178 koní. Motor Mercedesu má standardně 143 koní a za příplatek je k mání verze o 170 koních. Obě platformy poskytují za příplatek také devítistupňovou automatickou převodovku, která reprezentuje jejich nejvyšší technologickou úroveň.

Nástavba obytných vozů je rozměrově i prostorově identická. Najdeme v ní vyhřívanou dvojitou podlahu s nadstandardními úložnými prostory a s nádržemi na čerstvou a odpadní vodu o objemu 170 respektive 140 litrů. Dominantní technickou částí nástavby je garáž s nosností 450 kg, do které se spolehlivě vejde například skútr, kola nebo lyžařská výbava všech členů až pětičlenné posádky či veškerý campingový nábytek. Za příplatek lze do garáže nainstalovat praktickou venkovní sprchu.


Celý článek původně vyšel v časopise Camping, Cars & Caravans, vydání č. 6/2020 (listopad/prosinec). K zakoupení je v tištěné i elektronické verzi.

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze tohoto vydání na Floowie – ZDE
  • Elektronická verze tohoto vydání na Alza Media – ZDE