Také v sortimentu Etrusco najdeme oblíbené úzké obytné vozy van. Od sezony 2023 pouze na podvozku Ford Tranzit, jež nahradil klasiku Fiat Ducato.

Říká se do třetice všeho dobrého – právě tak nabízí výrobce Etrusco vedle klasických vestaveb a polointegrovaných vozů, oba typy na Fordu Tranzit, také ve třídě úzkých polointegrovaných vozů van rovnou dvě provedení postavená na podvozku Tranzit. Vozy V 5.9 DF a V 6.6 SF přitom nahrazují dosavadní půdorysy na podvozku Fiat Ducato. Je to další krok k tomu, aby se dal zvládnout aktuální nepříliš velký výběr podvozků na trhu, ale také šance obohatit paletu modelů.

Hlavním znakem obou modelů je kabina široká pouze 214 centimetrů. Ve spojení s dalšími nepříliš velkými celkovými rozměry představují tyto vozy dobrý kompromis mezi dobrou ovladatelností a komfortem obývání. Oba vozy Etrusco tedy nepředstavují žádnou výjimku z osvědčených provedení.

Zatímco V 5.9 DF s příčným lůžkem vzadu zůstává těsně pod šesti metry vnější délky, představuje se zde popisovaný V 6.6 SF na stále ještě opravdu kompaktní délce 6,71 metru. Půdorys modelu se samostatnými lůžky je dobře známý z dosavadního modelu Van na modelu Fiat Ducato, ovšem Etrusco nyní k sedací sestavě integruje navíc jednu malou postranní sedačku. Zato ale chybí úzká, i když jen polovičně vysoká skříňka na šaty mezi kuchyní a lůžkem. Obě jednotlivá lůžka mají 1,95 metru délky. Na přání je možné sedací sestavu přeměnit na třetí místo ke spánku.

V dobách silně rostoucích cen obytných vozů se základní cena 1 130 000 korun jeví být velice atraktivní. Plné vybavení sestavou Complete Selection nabízí Etrusco pro V 6.6 SF za příplatek cca 25 000 korun. Potom je na palubě téměř všechno, co může cestování udělat opravdu komfortním. Seznam sahá od sestavy Chassis s klimatizací, reflektory do mlhy a koženým volantem a přes sestavu Komfort s přídavnými elektrickými zásuvkami a panoramatickým střešním oknem nad sedací sestavou až po rádio, kameru pro zpětnou jízdu, plochou obrazovku, satelitní zařízení a markýzu. Do Complete Selection patří také izolovaná nádrž na odpadní vodu a rámová okna. Komu nestačí jinak dostatečně silný základní motor 130 PS, ten si pořídí motor 170 PS, který je také vybaven šestirychlostní automatikou.


Více novinek a cestovatelských inspirací najdete v podzimním vydání časopisu Camping, Cars & Caravans:

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE