Pokud budete mít štěstí, můžete na německých silnicích potkat vskutku netradiční soupravu – nadšenec a milovník veteránů Volker Schiersch vytvořil obdivuhodné spojení značek Porsche a Eriba.

Jakmile vyjede na cesty, sotva se najde někdo, kdo se za ním neotočí. Vitální nadšenec pro historické vozy z fríského Wangerlandu totiž cestuje ve velice zvláštní soupravě. Tu tvoří velice neobvyklý automobil Porsche 911 Speedster z roku 1989 a přívěs Eriba Puck z roku 1975. „Tahle sestava je zřejmě jedna jediná na celém světě,“ říká Schiersch a určitě má pravdu. Těchto vozů Porsche bylo totiž vyrobeno pouze 2 106 kusů a ten jeho má navíc originální tažné zařízení Porsche. A co se týká obytného přívěsu, prastarý karavan Eriba Puck je považován v odborných kruzích za skutečnou raritu.

Volker Schiersch patří mezi fajnšmekry, miluje jen originály. Jeho láska ke vzduchem chlazeným vozům začala kdysi dávno jedním tehdy populárním VW Brouk. Již jako student si pak vydělal pomocnou prací na svoje první Porsche, byl to vůz 356C s motorem o výkonu 75 PS. Pocitu z jízdy s motorem vzadu a bez jakýchkoliv servopomůcek se pak již nehodlal vzdát. Brzy přišel jeho první kabriolet, Porsche 356 Speedster z roku 1975 v červené barvě a před několika lety, když se naskytla příležitost, sáhl po 911 Speedster v téměř bezvadném stavu.

„To auto bylo perfektní. Jeho lakování ve stříbrné metalíze je i teď nejenom nadčasové, ale je také výrazně méně časté ve srovnání s obvyklými barvami, jako jsou červená, černá nebo bílá,“ podotknul Schiersch. Radost z jízdy je díky 3,2litrovému motoru Boxer o výkonu 231 PS větší než v jeho dalších kabrioletech, v garáži má zaparkovány ještě dva anglické vozy Morgan Plus 8 a Aston Martin DB9 Volante, ale oba bez tažného zařízení. „Nejkrásnější je vždy zvuk vzduchem chlazeného šestiválce motoru Boxer. Jízda ve Speedsteru to je prostě opravdová radost. Ovšem při jízdě je třeba být opatrný,“ popisuje Schiersch výlety s luxusním vozem a přívěsem a připomíná, že zatáčky nemůže projíždět divoce, ale jen velice zlehka.

Před mnoha lety táhl přívěs Eriba Puck svým tehdejším Porsche 911 Targa a tuto sestavu jednou ocenil i Franz Beckenbauer. Schiersch ho svezl z Brém do Mnichova na sedadle spolucestujícího a král fotbalu se mu, protože neměl podpisovou kartičku, rychle podepsal na zadní stranu průkazu Porsche Targa 911.

Co se týká tažného zařízení, měl sběratel historických aut opravdu štěstí – na celém světě byly k dispozici pouze dvě sady tohoto příplatkového vybavení pro konstrukční řadu modelu G. Aby svou opravdu jedinečnou soupravu dotáhl k dokonalosti, nechal majitel obytný přívěs nalakovat stříbrnou metalízou, což se ovšem detailistům jistě nelíbí, protože až do roku 1990 byly tyto přívěsy výhradně bílé.

„Velké cesty s tímto přívěsem již ale nepodnikáme. Raději zůstáváme tady nahoře na pobřeží Severního moře a užíváme si klid,“ vysvětluje Schiersch, to i s ohledem na omezenou rychlost 80 km/hod. vozu s přívěsem. „Ovšem vnoučata v Düsseldorfu a Osnabrücku samozřejmě navštěvujeme jen s naším přívěsem Eriba. Pro naše malé je to vždy velká radost, když smí spát v obytném voze.“


Článek původně vyšel v květnovo-červnovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 3/2021).

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE