Jedna nová značka hodlá obohatit trh karavanů. Ohlíží se zpátky do minulosti, ale současně hledí cílevědomě do budoucnosti. Přichází z německého Fockbeku, kde je srdce výroby karavanů Hobby. Jmenuje se Beachy.

Nové karavany současné doby se samozřejmě rodí v počítači. Ale pozor! Holger Schulz, jednatel firmy Hobby, přišel na svoji myšlenku na pláži. Na ostrově Sylt přemýšlel o všem možném kolem obytných vozů a přitom si vzpomněl na své první vlastní zkušenosti s kempováním ve svém US-vanu s lůžkem a s matově černým čalouněním. „Všechno to bylo lidové, nekomplikované a tradiční.“ Slunce, písek a slunce usměrňovali jeho myšlenkové pochody – lehké a jednoduché provedení je aktuálně důležitým tématem, ale budoucnost bude jiná… S trsem mořské trávy a mnoha podobnými suvenýry z pláže ve starém batohu a s hlavou plnou myšlenek se vrátil zpátky do Fockbeku.

Aby mohl svůj vlastní obraz nového provedení karavanu ještě vylepšit, spustil Schulz, jak by se dnes řeklo, dotazníkovou kampaň. Dotázal se obchodníků po celé Evropě, jak má vypadat jejich ideální karavan následné generace. „To mě ale zbavilo iluzí,” komentoval svůj poznatek, „zeptáš se deseti lidí a dostaneš dvacet nejrůznějších názorů.” Dopředu ho skutečně neposunul ani test ve vlastní rodině. Ukázal jim obrázky interiéru modelů nejnovějších konkurentů s výsledkem: „Vidíme je opravdu všechny stejně.“

To všechno ještě posílilo jeho názor, stále více byl přesvědčen o své myšlence, zbývalo jediné, a sice přesvědčit o ní také společnost Hobby. „Všechny jsem je svolal a vyprávěl jsem jim o své myšlence, a to ve spojení s historií. Ještě předtím jsem ale navštívil prodejnu látek mé manželky, takže potom jsem mohl své představy názorně doložit kombinací materiálů, a tím je řádně podpořit. Dnes jsou k dispozici lněné látky, které působí, jako že jsou staré, ale přitom jsou moderní,” popsal Schulz. Totéž platí také pro další materiály, a to musel rovněž předvést.

„Působilo to, měla jsem skutečně husí kůži,“ vzpomíná Cilia Oloff, tisková vedoucí výrobce Hobby. Od kolegy, jednatele firmy Bernda Löhera, přišla zajímavá myšlenka vyžádat si pomoc v oblasti lodních člunů. Tady pomohla dánská designérka Anne Halskov. „Ta svojí knihou reklamních nápadů perfektně doplnila můj Beachhouse,” vzpomíná Schulz. Vznikly první výkresy, pak model ještě jako miniatura a již byla představa projektu u majitele společnosti Hobby Haralda Striewskiho. Ten se vyjádřil docela stručně: „To se bude mladým lidem líbit – jdeme na to!“ Schulz na to vše dnes více než spokojeně vzpomíná, realizace u Hobby začala…


Celý článek si můžete přečíst v podzimním čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 5/2021):

  • Předplatné časopisu – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE