Sunlight T67 se pyšní hned třemi nej. Je nejprodávanějším a nejoblíbenějším polointegrovaným modelem značky a současně nejpraktičtějším vozem ve své třídě.

Čím si tento zástupce modelové řady T zasloužil tolik chvály? Jeho kouzlo tkví především v umístění manuálně sklopného lůžka nad sezením na přídi vozu, které i při spuštění nebrání pohodlnému průchodu vstupními dveřmi a nezasahuje do prostoru kuchyně. Výhody tohoto uspořádání oceníte hned po prvním přespání, zvlášť pokud si budete chtít dát kávu nebo si jít třeba zaběhat dřív, než se vzbudí spáči na přední posteli.

Kompaktní vůz Sunlight T67 na podvozku Fiat Ducato Light (2,2 l, 140 PS), který sveze i uloží k spánku až pět cestovatelů, jsme prověřili v rodinném testu při toulkách úžasnou krajinou pod horou Milešovka. Ochotně nás zavezl do centra Budyně nad Ohří, kde si hbitě našel místečko mezi osobními vozy a počkal, než jsme se vrátili z prohlídky hradu, stejně jako do kopečků při cestě k lomu Velká Amerika, kde jsme strávili jednu z našich „divokých” nocí. Díky dostatečně velkým nádržím, zásobě plynu a dodatečnému elektrovybavení jsme si dokonale vychutnali kempování na divoko. První servisní místo jsme z důvodu nutnosti vyprázdnit kazetu toalety a nádrž na šedou vodu a doplnit pitnou vodu navštívili po necelých třech dnech na cestách.

Lavice ve směru jízdy disponuje dvěma místy s tříbodovými pásy.

Chytré řešení interiéru

Sportovní polointegrované vozy Sunlight se vyznačují prostorným a chytrým uspořádáním interiéru. V případě půdorysu T67 navazuje na sedací sestavu s rozkládacím stolkem vlevo kuchyňská část a dále ložnice, jež se dá oddělit od zbylé části interiéru závěsem. Naproti kuchyni umisťuje výrobce mezi vchodové dveře a ložnici koupelnu. Nastupování usnadňuje elektrický schůdek. Přímo nad vchodovými dveřmi má své místo kontrolní panel Schaudt určený pro provoz v soběstačných karavanech. Ovládá se pomocí senzorových ploch, displej pomocí LED, a ukazuje zjednodušeně řečeno stav elektrické energie a nádrží na pitnou a šedou vodu – šikovná věcička. Prostorná garáž s přístupem dvěma dvířky je vybavena úchytným systémem. Všechna servisní dvířka se snadno obsluhují, přístup k nádržím, plynu i kazetě toalety je bez problému, stejně jako obsluha veškerého technického vybavení v interiéru vozu.

Sezení

Až pět cestovatelů najde poměrně pohodlný prostor kolem rozkládacího stolku (rozšiřuje se vsunutím desky) v přední části vozu. Dva na otočných sedadlech řidiče a spolujezdce s područkami, dva na lavici s tříbodovými pásy ve směru jízdy a jeden (nebo i dva) na podélné lavici napravo u dveří. Za příplatek se dá tato lavice, v níž je úložný prostor ideální například na boty přístupný dvířky u dveří, vybavit 5. sedadlem proti směru jízdy s bederním pásem. Po odstranění čalounění se instaluje opravdu snadno. Funguje, jak má, ale pohodlí tady nečekejte. Shodli jsme se však, že se hodí všem, kdo se na sebe rádi dívají – pasažér na tomto místě sedí totiž proti zrcadlu umístěnému na stěně koupelny. Co se týká úložného prostoru v přední části vozu, posádka má k dispozici dvě klasické horní skříňky s dvířky a dále galerii poliček nad otočnými sedadly.

U stolku najde pohodlí až pět cestovatelů.

Spánek

Model T 67 disponuje dvěma samostatnými lůžky na zádi vozu (205 x 80, 210 x 80 cm). Dlužno dodat, velice pohodlnými lůžky. Lůžka se dají za příplatek spojit, čímž vznikne luxusní plocha o rozměrech 205 x 210 cm. O příjemný přístup ke spaní se starají v případě oddělených lůžek schůdky, jinak je zapotřebí, už méně komfortní, žebřík. Prostor pod lůžky patří z části prostorné garáži, z části skříňkám pro uložení oblečení. Na jedné straně s policí, na straně druhé s tyčí na ramínka. Tady měl své místo i trezor pro uložení cenností. Nad lůžky nechybí dostatek úložných prostor v podobě skříněk i polic, stejně jako dostatečné osvětlení. Ložnice se dá oddělit závěsem. Druhou možností pro sladký spánek je ručně sklopné lůžko (195 x 140/110 cm) s matrací na talířovém roštu přístupné pomocí žebříku. Po stažení lůžka a připevnění sítě kolem, což je otázka opravdu jen chvilky, získáte další pohodlné místo pro dva spáče.

Chytře umístěné manuálně sklopné lůžko nebrání průchodu dveřmi.

Kuchyně

Je vybavena tříhořákovým vařičem, tady nám malinko chybělo elektrické zapalování, prostorným dřezem, dostatečně velkou pracovní plochou a dostatkem úložných prostor. Nádobí i zásoby uložíte v horní skříňce s policemi, dolní se zásuvkami a boční s policí, kde má své místo i odpadkový koš. Nechybí velkorysá 167litrová lednice. Pod ní a nad ní jsou další prostorné skříňky.

Po zavření vařiče a dřezu vznikne slušná pracovní plocha.

Koupelna

V levé části koupelny je umístěna toaleta, nad níž jsou dva závěsné háčky. V levém rohu je prostorná skříňka, na niž navazuje umyvadlo se zrcadlem. To se dá po vycvaknutí jednoduchého zajištění odklopit nad toaletu, čímž vznikne dostatečně velká (výška 195 cm) sprchovací kabina. Jednoduché a funkční řešení.

Přetočením panelu s umyvadlem a zrcadlem nad toaletu vznikne sprchovací kout.

Závěr

S doplňkovou výbavou zajišťující soběstačnost vozu a sklopnou postelí, jež nebrání průchodu vstupními dveřmi, je ideálním rodinným obytňákem. Výhradu máme k pátému místu pro jízdu – během testování si ho vyzkoušela, při parkování na stellplatzu, nikoliv za jízdy, celá posádka a při dotazu, kdo na něm pojede dál, se nikdo nehlásil. Pro nás pouze nouzové řešení nevhodné pro delší cesty. Pozornost výrobce by si zasloužil poněkud nestabilní, byť v rozloženém stavu pro čtyři pasažéry dostatečně velký, stůl. Plusové body zasluhují velice komfortní zadní lůžka, stejně jako pohodlné sklopné lůžko. Polointegrovaný vůz Sunlight T67 je nejprodávanějším a nejoblíbenějším modelem značky Sunlight a musíme zkonstatovat, že oprávněně.

Sedm půdorysů: Vedle testované „šedesát sedmičky“ nabízí Sunlight v modelovém roce 2022 dalších sedm půdorysů – od nejmenšího modelu T58 s dvojlůžkem vedle koupelny na zádi vozu až po velikána T69 LC s královským lůžkem na zádi a s oddělenou sprchou s umyvadlem a samostatnou toaletou.

Technická data Sunlight T67

Podvozek: Fiat Ducato (základ 2,2 l, 120 PS)
Rozměry (délka x šířka x výška): 735 x 232 x 290 cm
Max. hmotnost: 3 500 kg
Provozní hmotnost: 2 824 kg
Doložnost: 676 kg
Počet míst jízda/spaní: 5/5

Lůžka: zadní lůžka 205 x 80, 210 x 80 cm, zadní lůžka spojená (za příplatek) 205 x 210 cm, sklopné lůžko (za příplatek) 195 x 140/110 cm
Náplně: čistá voda 122 l, odpadní voda 92 l, dvě plynové lahve 2 x 11 kg
Topení: Combi 6 Gas

Příplatková výbava: Fiat Ducato Light 2,2 l, 140 PS (26 416 Kč), páté sedadlo (10 556 Kč), sklopná postel (38 844 Kč), možnost spojení zadních lůžek (7 904 Kč), automatická klimatizace kabiny (11 492 Kč), klimatizace Truma Aventa Comfort (77 058 Kč), 167l lednice (18 486 Kč), nádrž na naftu 90l (2 626 Kč), navigace ZENEC Z-E3766 vč. couvací kamery, softwaru, 7 let aktualizace (54 990 Kč), autoalarm JABLOTRON CA-2103s (24 245 Kč), přídavné bezpečnostní zámky kabiny a nástavby (stejný klíč, 17 144 Kč), elektronický trezor (4 423 Kč), smart Battery Systém Lithium 50Ah + displej (34 754 Kč), solární panel 2 x 140Wp (30 785 Kč), regulátor plynu DuoControl + 2 hadice a klíčky, filtry (12 369 Kč), venkovní plynová přípojka (6 618 Kč), hasicí přístroj 2kg (1 534 Kč), koberec do kabiny (1 199 Kč), dřevěný rošt ve sprše (2 080 Kč), markýza Thule 5200 4,5m (35 335 Kč), nosič na 4 kola Thule Elite G2 (19 357 Kč), druhé dveře do garáže (9 490 Kč), úchytný systém v garáži (4 930 Kč), držák + rezervní kolo v garáži (12 237 Kč), doprava do ČR, dokumentace, revize plynu (28 340 Kč), Basic paket za 52 858 Kč (el. vyhřívaná a nast. zrcátka, příprava pro rádio, DAB anténa ve zpětném zrcátku, výšk. nast. sedadlo spolujezdce, panoramatické střešní okno nad kuchyňkou, čiré střešní světlíky, plast. obklad koupelny, zrcadlo a nepřímým osvětlením, háčky, posltr. sedáky CaptainChair, zásuvky v kuchyňce, zásuvka v garáži)

Základní cena vozu: 1 440 790 Kč
Cena testovaného vozu:  1 986 860 Kč


Oficiální zastoupení Sunlight pro ČR:
Finaso, s.r.o. + logo (CCC 2/21)
Velemín 198, 411 31 Velemín
Tovární 11, 643 00 Brno
www.finaso.cz


Článek šéfredaktorky Blanky Papežové původně vyšel v podzimním čísle časopisu Camping, Cars & Caravans:

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE