Obytný vůz se špičkovými parametry pro celoroční cestování. To je vizitka nového polointegrovaného modelu od výrobce Caravans International (CI), který v produktové řadě Magis Plus nabízí osvědčený půdorys 94 XT s celkovou délkou do 6,5 metru, nadstandardní výbavou z edice Elite a motorizací i podvozkem od automobilky Ford.

Právě od Fordu si cestovatelé mohou opět slibovat benefity, jako je komfortní řízení či ergonomická palubní deska s množstvím úložných přihrádek, zdrojů napájení nebo držáků na pití i telefon, čímž připomíná osobní vůz. Dalším plusem je málokdy vídané palubní menu v českém jazyce, multifunkční kožený volant i výběr motorizace z variant o výkonu 130 nebo 170 koní, respektive 96 nebo 125 kW. Novinkou u motorů s manuální převodovkou je ještě varianta „Heavy Duty“, která plní emisní povinnost za ztížených podmínek a dává tak možnost táhnout za vozem těžší přívěs.

Obytný vůz CI Magis Plus 94 XT v provedení Elite je vhodný až pro pět osob.

„Nástavba Magis Plus je ze sklolaminátového sendvičového materiálu s tepelně-izolačním jádrem. Konstrukce je zároveň vysoce odolná vůči vodě i vlivům zimní údržby silnic. Uvnitř vozu najdeme oblíbený půdorys 94 XT, který snoubí krátké auto pro pět osob v kategorii do 3,5 tuny. Nabízí dvě lůžka na stahovací posteli, jedno přídavné v jídelní části a dvě příčná lůžka v zadní části. Navzdory délce do 6,5 metru má vůz výškově nastavitelnou maxi garáž, ve které je dostatek místa pro přepravu kempinkových věcí na dovolenou včetně kol nebo mopedu,“ říká Jiří Čapek ze společnosti KaravanTravel.cz, která je autorizovaným prodejcem obytných vozů značky CI.

Pro cestování v zimě i nadivoko

Přestože nám představuje vůz v nejkratší možné variantě, poukazuje Jiří Čapek na prostorné vnitřní uspořádání, ve kterém najdeme pohodlné sezení pro pět osob i velkorysou kuchyňskou linku. Přímo vedle ní je umístěna objemná 140litrová automatická lednice s mrazákem, naproti přes uličku je koupelna s integrovanou sprchou a toaletou, které jsou od sebe striktně odděleny pomocí posuvné dělicí příčky.

Příprava na spaní v přední části vozu, kde je prostor na přídavné páté lůžko.

„Zpracování interiéru Magis Plus je o tmavším nábytku, jemnějších detailech a ušlechtilých prvcích. Je možné dokoupit si zimní paket s izolovanou a vyhřívanou odpadní nádrží i potrubím, izolovaným schodem do nástavby a topením, které může být dle preferencí plynové, naftové nebo kombinované ve variantách plyn-elektřina a nafta-elektřina,“ vysvětluje zástupce společnosti.

Upozornit můžeme ještě na možnost příplatkové instalace nosiče kol, solárního panelu o výkonu 120 W, couvací kamery včetně monitoru na zpětném zrcátku nebo plisovaného zatemnění kabiny. „Celkově jde o obytný vůz zejména pro ty, kteří chtějí cestovat celoročně. Výhody vysoce izolačního jádra jsou znát především v zimě, což jistě ocení choulostivější posádky nebo fandové zimních radovánek. Doporučit ho mohu všem, kteří chtějí být vysoce mobilní a parkovat třeba i nadivoko podle vlastních představ,“ doplňuje Jiří Čapek s tím, že podvozek Ford bude u výrobce CI dostupný již pouze pro sezónu 2023. Poté jej ve všech modelových řadách nahradí podvozky od automobilek Fiat, Peugeot a Citroën.

S výškově nastavitelnou garáží se zvedá také příčné lůžko v zadní části.

Všechny obytné vozy CI z edice Elite vynikají oproti jiným značkám střední třídy nekompromisní kvalitou, kterou si zachovávají v čase, spolehlivostí, precizním zpracováním či eliminací hluku, a tedy výsledným komfortem za jízdy. Cestovatelé si rádi připlácejí za silnější motorizaci, zimní výbavu, integrovanou couvací kameru nebo za centrální zamykání nástavby s dvoubodovým zámkem.

Společnost KaravanTravel.cz má v nabídce také další vozy řady Magis Plus na podvozku Ford ve variantách o délce 7,45 metru, která umožňuje mimo jiné podélné umístění postelí v zadní části nebo sezení ve stylu face to face. Na vrcholu řady pak stojí plně integrovaný vůz na podvozku Fiat.

Sprchový kout lze od toalety oddělit pomocí posuvné příčky.

CI Magis Plus 94 XT Elite

Základní vůz (výběr): dieselový motor Ford 2.0 EcoBlue o výkonu 96 kW/130 koní, manuální převodovka, ABS, ESP, tempomat, palubní počítač, kožený multifunkční volant, 2 x airbag, zesílené pneumatiky, nouzová sada Fix&Go, nástavba s ExPS EVO TECHNOLOGY, panoramatické okno nad řidičem Open Sky, rámová okna Seitz, manuální klimatizace v kabině, plynové topení Truma Combi 4000 W, digitální ovládání topení Truma CP+, přídavné lůžko v přední části, příprava na TV

Kabina řidiče s plisovaným zatemněním a palubní deskou s infotainerem Zenec.

Rozměry: (délka x šířka x výška) 647 x 235 x 295 cm

Počet míst k jízdě/spaní: 5/5

Maximální přípustná hmotnost: 3 500 kg (doložnost základního modelu do 600 kg)

Množství náplní: čistá/odpadní voda 118/90 litrů, dvě plynové lahve 10 kg, automatická lednice Dometic 140 litrů

Lůžka: zadní dvojlůžko 216 x 135/118 cm, přední stahovací dvojlůžko 190 x 116 cm

Příplatková výbava (výběr): dieselový motor Ford 2.0 EcoBlue o výkonu 125 kW/170 koní, automatická převodovka, edice Elite (kabina v metalické barvě Moonsilver, výkonné hlavní světlomety s automatickým režimem, mlhová světla, palubní deska Trend, senzor deště, asistent jízdy v pruzích), špičkový infotainer Zenec N-965 s navigačním softwarem pro obytné vozy, vyhřívaná odpadní nádrž a potrubí, střešní solární panel 120 W, dvou-čočková couvací kamera s monitorem na zpětném zrcátku, čalounění Nabuk, markýza Thule 3,5 m

Cena prezentovaného vozu: 1 999 950 Kč

Pozn.: Uvedená cena je s DPH, může se lišit dle aktuálního kurzu Kč/EUR.

Autor: Tomáš Svoboda, foto: KaravanTravel.cz


Článek původně vyšel v květnovém vydání časopisu Camping, Cars & Caravans (3/2023):

  • Předplatné časopisu Camping, Cars & Caravans – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE