Italové pro novou sezónu důkladně přepracovali oblíbený základ pro obytné vozy. Nápadná je nejen změna vzhledu, cestovatelé ocení nové asistenční a multimediální systémy a rovněž úpravy motorů podle normy výfukových plynů Euro 6D. Co tedy umí nový Fiat Ducato?

I když přibývá konkurence ke známým vozům Sprinter, Transit a dalším, je Fiat Ducato stejně jako dříve nejčastěji používaný základní vůz pro obytné vozy a upravené dodávkové vozy. Pro sezónu 2022 připravil tento italský výrobce řadu změn. Opticky se příliš nemění, skrývá však mnoho nového.

Nový model Ducato 2022 je vybaven elektrickým servořízením, se kterým se má řídit daleko přesněji a toto vybavení nadto umožňuje použít četné nové asistenční systémy. Fiat neslibuje nic menšího než první lehký užitkový vůz, který do budoucna umožní autonomní jízdu stupně dva. K dostání je mimo jiné tempomat s udržováním vzdálenosti s funkcí Stop&Go, omezovač rychlosti, kontrola brzdění z hlediska chodců a cyklistů a rovněž asistent jízdy v dané jízdní stopě a asistent jízdy v dopravní zácpě – ten přejímá aktivní kontrolu nad jízdní stopou vozu, a to při zohlednění dopravních podmínek. A ve výčtu novinky můžeme pokračovat: elektrická parkovací brzda, pouzdro na mobilní telefon pro induktivní nabíjení, zásuvky USB-A a USB-C, dálkové odemykání či startování bez klíče.

K dispozici bude také aktivní asistent pro parkování, doplněný digitálním centrálním zrcátkem, které pohled dozadu za vůz snímá kamerou a přenáší ho na vnitřní zpětné zrcátko. Mnohé z těchto asistenčních pomůcek ovšem nebude možné použít u integrovaných obytných vozů. Které kombinace jsou možné, to Fiat zatím nezveřejnil…


Celý článek si můžete přečíst v zářijovém čísle časopisu Camping, Cars & Caravans (č. 5/2021):

  • Předplatné časopisu – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Digiport – ZDE
  • Elektronická verze časopisu na Alza Media – ZDE